*Hochschulsportgebühr

Erläuterung: Zeitraum 1 (20.07. bis 31.08.2024) ; Zeitraum 2 (01.09.2024 bis 13.10.2024)

Zweck
Mit der Gebühr, die von allen Nutzern der Sportangebote des Sportzentrums erhoben wird, werden die Geräteausstattung und das Sportangebot einschließlich der erforderlichen Übungsleiterinnen und -leiter mitfinanziert.

Anmeldung
Die Anmeldung zu den Kursen erfolgt online über das Buchungssystem des Sportzentrums. Bitte beachten Sie, dass Sie sich auch für entgeltfreie Kurse anmelden müssen, um das Sportangebot nutzen zu können. Sie müssen Ihre ZIM-Kennung/User name (z.B. muster01) angeben.

Zutritt
Zutritt durch das Drehkreuz zu den Sportanlagen erhalten Sie, sobald die Anmeldung zum Hochschulsport und zum jeweiligen Sportangebot vorliegt.

Höhe der Gebühr
Der zu entrichtende Semesterbeitrag beträgt für Studierende 15 Euro, für Mitarbeiter 18 Euro, für externe Teilnehmer 50 Euro (Für letztere ist Anmeldevoraussetzung die Mitgliedschaft im Alumni-Verein oder im Verein der Freunde und Förderer der Universität Passau e. V. Die Anmeldung ist nur über das Sekretariat des Sportzentrums möglich).
Der Betrag wird einmalig per Lastschrift eingezogen.

Rücktritt und Erstattung
Ein Rücktritt von der Anmeldung zum Allgemeinen Hochschulsport bzw. zu einzelnen Kursangeboten ist innerhalb von 14 Tagen nach der Anmeldung möglich. Die Gebühren werden erst nach Ablauf der Rücktrittsfrist eingezogen.

Bei Kursbuchung erklären Sie sich mit den Teilnahmebedingungen/Nutzungsbedingungen und Datenschutzbestimmungen einverstanden.

Participation Requirement
With the registration you confirm the acceptance of the currently valid Corona protection and hygiene concept of the University of Passau:
- From an incidence rate of 35, the 3 G rule applies in the entire indoor area of the sports center!
- Masks are mandatory (min. medical mask) and have to beworn until entering the sports facilities!

Purpose
The fee, which is charged to all users of the sportsfacilities of the Sports Center, helps to finance the equipment and the sportsprogram including our exercise instructors.

Registration
Registration for courses is done online through the Sports Center booking system. Please note that you must also register for courses that are free of charge in order to participate in a course. You must provide your ZIM identification (e.g. muster01).

Access
You will be admitted to the sportsfacilities through the hubas soonas youregisterforUniversitySports andtherespectivesportsprogram.

Fee
The semester fee to be paid is 15 Euro for students, 18 Euro for employees, and 50 Euro for external participants (membership in the Alumni Association or the Association of Friends and Sponsors of the University of Passau e. V. is a prerequisite for registration. Registration is only possible via the secretary's office of the Sports Center). The fee is payed once by direct debit.

Withdrawal and refund
Cancellation of registration for University Sports (courseprogram or singlecourses) is possible within 14 days of registration. The fees will only be collected after the withdrawal period has expired.

When booking a course, you agree to the conditions of participation/use and data protection regulations.

12001. Studierende und Mitarbeiter20.07.-13.10.
7,50/ 9/ -- €
7,50 EUR